Naar Faro 450 kilometer!

17 april 2019 - Guarda, Portugal

Hallo allemaal, wij stoppen ermee! Wij hebben drie weken gelopen, dat wilt zeggen 425 km gelopen en 175 km met openbaar vervoer. Wij hebben mooie wandeldagen gehad door prachtige eucalyptus en kurkeiken bossen. Heel veel olijfbomen gezien, druivenranken en veel fruitbomen vooral in de omgeving van Belmonte. Koeien, veel schapen en blaffende honden die meestal aan de ketting lagen behalve onze kleine achtervolger!

We hebben geen spijt van deze drie weken maar deze camino is nog niet klaar voor pelgrims, zoals we al schreven met te lange route’s  (voor ons) en weinig slaapplaatsen tussen de route’s in. Wij vertrokken vanmorgen vol goede moed maar er was weer geen markering, dat betekent lopen met het routeboek door de regen,( voor Portugal is dit weer niet normaal, zeggen de inwoners) nou opeens zeg ik tegen Henk; zullen we naar Lissabon gaan? Hij zei meteen, kom op, we nemen een taxi naar het station, hij had ook zoiets van .....we gaan naar huis. We zitten nu in de trein naar Lissabon en van daaruit gaan we naar Faro. Vrijdag vliegen we naar huis!

Wij willen iedereen bedanken voor de leuke reactie’s, die vaak een steun voor ons waren!

Groetjes en tot ziens🚶‍♂️🚶🏼‍♀️☔️🌞😘

1. Cynthia:
    17 april 2019
    En gur mist de kinjerkes natuurlijk😁.
    Tot gauw mama en henkie. X
  2. Wilma:
    Oei He-ma,
    Stoppen, 🥴
    Toch heel moedig en heel krachtig 😊 weten waar de grens ligt. En leuk UD leuk naaf miet wel leuk blijven.
    Heel duidelijk dat deze camino anders is dan alle andere caminos.
    Wens jullie een mooie terugreis, tijd om terug te meineden van al jullie bijzondere ervaringen fans ede camino.
    Wel thuis en een mooi Pasen in dig kikkerlandje
    Grs Wilma
  3. Wilma:
    17 april 2019
    Oeps, wat heb ik nou geschreven, lijk wel acradaba. En dan heb ik nog wel koffie op, ben dus goed wakker. Maar oké: leuk is leuk, moet ook leuk blijven.
    Meimer samen op de terugreis van deze bijzondere camino.
    Hoof graag jullie verhaal met de nodige plaatjes. Wie weet, bij onze CSJ 😘
  4. Ben:
    Goed werk. Jullie komen naar het goede weer. Groetjes Ben
  5. Elly peters:
    17 april 2019
    Hoi ria Henk bedankt dat we die reis hebben mogen volgen was zeer aangenaam goede reis naar huis vrolijk Pasen en voor zaterdag alvast proficiat met je verjaardag poen 3 x tot woensdag weer dansen gezellig
  6. Mieke Jeurissen:
    Hoi Ria en Henk.
    Jullie hebben op deze camino topprestatie geleverd.
    Regen, slechte wegaanduiding, Henk een dip,enz.
    Natuurlijk een tegenvaller vervroegd naar huis te gaan, maar het moet wel een “ beetje” leuk blijven.
    De zon staat jullie a.s. vrijdag hier op te wachten!!!🌞
    Geniet nog even in Lissabon,
    Goeie thuisreis. ✈️
  7. Patrick&Joyce:
    17 april 2019
    Welkom thuis😎 met Pasen lekker thuis🍷🍴goede reis terug🛫
  8. Gerry Coumans:
    Hoi Ria en Henk,
    Jullie hoeven niet te bewijzen dat jullie het aankunnen want dat heb jullie in de afgelopen jaren reeds gedaan. Het moet uiteindelijk wel leuk blijven, want het is geen moeten maar mogen. Goeie beslissing om nog even van Lissabon te genieten en dan lekker naar huis te komen waar het goede weer jullie zal verwelkomen!!

Groetjes,
    Gerry en Judy
  9. Stella en Charles:
    17 april 2019
    We zijn trots op jullie. Jullie hebben het toch allemaal weer gedaan. Wij doen het jullie niet na.
    Dan maar lekker thuis Pasen vieren met prachtig stralend weer.
    Hele goede terugreis en we zien jullie.
  10. Ria Cuijpers:
    Chapeau voor jullie prestatie.👍
    Goede terugreis en tot ziens bij het volksdansen
  11. Lei van Dinther:
    17 april 2019
    Beste Henk en Ria, ieder loopt en stopt zijn camino, fijn dat jullie hier eensgezind in zijn.
    Dit was behoorlijk pionieren, en daarnaast de gids raadplegen terwijl het regent, is geen pretje.
    Vele ervaringen rijker is het welverdiend thuis zonnige Pasen te vieren.

Buen Camino, Lei
  12. Agnes Lamberix:
    Lieve Henk en Ria,
    wat zijn jullie dapper!
    In eerste instantie , drie weken lopen en pionieren, en dan je gevoel volgen en stoppen. Chapeau!
    Fijn, dat ik een eindje mocht "meelopen ".
    Fijne Paasdagen in het zonnetje.
  13. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    17 april 2019
    Bedankt beiden voor de mooie verhalen . Weer een ervaring rijker en verstandig om te stoppen. Jullie hebben een "vacantie" verdiend. Mooie paasdagen en een goe de terugreis.
  14. KH Hoving:
    17 april 2019
    Bedankt voor jullie leuke verhalen in gedachten reisden we met jullie mee. Alle ups en downs slecht weer,we kunnen het best begrijpen dat jullie nu liever naar huis willen.
    Ria zondag een fijne dag.
    Groetjes Henk en Sienie
  15. Andre Cannisius:
    17 april 2019
    Dank voor alle verhalen. met veel plezier gelezen en nu lekker weer naar huis en slapen in je eigen bed is ook wat waard.
    Geniet nog van Lissabon en goede reis terug naar Munstergeleen
  16. Bert en Rieni Bremmers:
    Hoi Ria en Henk,

Dit gevoel is voor ons bekend, zoals jullie weten liggend onder een olijfboompje op de Camino Mozerabe overkwam ons het zelfde en hakten de knoop door om te stoppen, geniet nog van jullie resterende tijd in Portugal goede thuisreis en een vrolijk Pasen met kinderen en kleinkinderen thuis in Munstergeleen

Groetjes Rieni en Bert
  17. Astrid Wensing:
    Hallo dappere dodo's..🚶‍♀️🚶‍♂️
    Jullie hebben weer een fantastische prestatie geleverd en ons mooie wandelvehalen voorgeschoteld.
    De reis mag dan welliswaar niet datgene opgeleverd hebben wat jullie destijds in gedachten hadden, maar dat maakt het geheel juist zo boeiend.👍👌
    Als je weer in het Munstergeleense bent beland, verwelkomt de zon💥 jullie heel hartelijk.
    Jullie verdienen een flinke bos boemen🌾🌷🌼🌻🥀🌹
    Goede paasdagen 🐓🐣🐤en tot woensdag op de 💃.
    Lieve groet van Astrid
  18. Tila:
    17 april 2019
    Hoi ria&henk.de camino lopen was dapper en de beslissing te soppen is ook dapper.voor WIE verder lopen als het niet meer zo leuk is.prima gedaan.weer een ervaring rijker met vele indrukken.voor jul.en ook voor ons volgers.met veel.plezier met jullie meegeleefd.nu is#het goede hotel in een mooie stad voor zondag pasen 21 april reserveren dus gebeurd.met als extra warm..volop zon..!!! vanavond en morgen nog genieten in portugal en dan goede reis naar geleen.tot gauw.liefs tila
  19. Ger Lenssen:
    Hoi Henk en Ria,
    Natuurlijk is het nooit leuk om vroegtijdig je camino te moeten stoppen. Wij als ervaren pelgrims en daar horen jullie zeker bij, weten als het niet meer "loopt". Slecht weer, grote afstanden, heel slechte markeringen etc. etc. hebben jullie doen besluiten om naar huis terug te komen. Kortom net wat jullie schrijven: deze camino is er nog niet klaar voor. Een wijs besluit. Toch wil ik jullie bedanken voor de mooie verhalen die we hebben mogen lezen en de mooie foto's die we hebben gezien. Wij wensen jullie een goede reis terug naar Munstergeleen alwaar een heerlijk zonnetje zal schijnen, voor een paar mooie paasdagen. Bedankt en wel thuis. Groetjes Ger en Thea.
  20. Marianne:
    17 april 2019
    Ooo jongens wij wachten vol verlangen met 22 graden goede zin en zon op jullie welkom thuis en superrrrrr gedaan en ik hoop dat we volgend jaar weer nieuwe verhalen van jullie mag lezen!
    👍😘🎉🎊🎂🎁🍀🤗☀️❤️🙏🏻
  21. Petra Janssen:
    17 april 2019
    Hallo Ria en Henk ! Het is niet zo leuk om te moeten stoppen ,maar je moet wandelen voor je plezier dus niks moet . Het moet leuk blijven en je moet er van genieten. Gelijk hebben jullie lekker met de kinderen en klein kinderen samen Pasen vieren . En prachtig weer beter dan in Portugal .Goede vlucht naar huis en fijne Paasdagen .Groetjes Petra en Sjeng.
  22. Agi Toth-Varga:
    18 april 2019
    Hallo Henk en Ria! Bedank voor alle fijne verhalen van jullie. Jullie besluit was heel goed, als het niet meer gaat, wat van reden dan ook, stoppen! In ons kikkerlandje is ook leuk hoor! Fijne Pasen en Ria leuke verjaardag! Tot ziens woensdag. Gr. Ági
  23. Arend Jan Van den Berg:
    Hoi Henk en Ria,
    Jammer dat jullie moeten stoppen,maar wel heel verstandig!
    Hier wacht jullie heerlijk zonnig weer en een vrolijke paasstemming.Ik heb genoten van de prachtige reisverhalen en mooie kiekjes.bedankt daar voor!
    Tot woensdag en goede thuisreis
    Jet
  24. Marjo Simon:
    Hoi Ria en Henk
    Verstandige beslissing
    Jullie hebben al lang volgehouden
    Mogen jullie trots op zijn
    Vandaag nog even lekker genieten in Lissabon
    Fijne thuisvucht
    En hele fijne paasdagen thuis
    Het zonnetje us nu in Nederland
    Dus dubbel genieten 😘✈️
    Liefs Guus en Marjo
  25. Kuppen:
    18 april 2019
    Ik heb genoten van jullie verhalen
    Maar kom maar lekker naar huis
    Tot gauw
  26. Paul:
    20 april 2019
    Hoi Ria en Henk,
    Ja, het loopt....zoals het loopt op een Camino.
    Petje af voor jullie met deze onbekende en onvoltooide route....
    Zelf heb ik een dergelijke ervaring ook gehad. Geniet maar van de actoviteiten die jullie ondernomen hebben.
    Groetjes en tot spoedig,
    Paul .