Belmonte 20 km

14 april 2019 - Belmonte, Portugal

Om half 9 waren we op de camino. Het was bewolkt maar droog. Omdat er geen markering was, moesten we steeds ons boek raadplegen en dat ging bij het eerste dorp al even mis. Dus dan maar omdraaien en terug naar de kruising en nog maar eens goed in het boek lezen. Dit soort fouten kost altijd veel tijd. Na enige tijd bij een volgende kruising kwam een wielrenner op ons af en begon ons uitgebreid in het Portugees uit te leggen hoe we moesten lopen. (Het liefst liep hij ‘n stuk met ons mee), hij was zo druk met vertellen dat hij niet doorhad dat we maar de helft verstonden, het was lachwekkend😄, ik durfde Henk niet aan te kijken. De route was langs fruitvelden, wij zijn nu in Belmonte ......voor iedereen bekend, de groene blikken perziken en ander fruit natuurlijk. Toen we in Belmonte aankwamen waren de wegen afgezet voor het wielrennen. De mensen  stonden aan  de kant te wachten op de wielrenners, wij liepen er langs terwijl Henk met de armen deed “fietsen”!  De mensen begonnen te klappen, hartstikke leuk!  En nu zijn we in een vrij nieuw hotel, gedoucht en het wasje hangt, dadelijk eten......en op tijd naar bed!..

1. Elly peters:
    14 april 2019
    Bona sera verstaan jullie dat wat een onthaal op Palmzondag hier is het frisjes wel droog voor straks welterusten
  2. Tila:
    14 april 2019
    Hoi..r&h..lekker weer goed aangekomen en wel in een goed hotel.vroeg naar bed,,,was het gisteren misschien laat met de studenten i.d.cafés met folklore muziek?en nu in het idd bekende Belmonte.en ondanks de omwegen hopelijk toch genoten v.d.fruitbomen en de wielrenners.weer eens iets anders dan pelgrims.groetjes tila
  3. Ria Cuijpers:
    14 april 2019
    Weer een mooi verhaal en prachtige foto's. Veel wandelplezier komende kilometers.
  4. Marianne:
    14 april 2019
    ,klink leuk allemaal, ik hoor niets meer van de verkoudheid is alles over? Wij hebben de trap er voor de helft inzitten! En de halve pui van de kinderkapsalon dus een hele productief weekend! Welterusten!
  5. Petra Janssen:
    14 april 2019
    Hele mooie foto s Ria en Henk . En het fruit gebied ,wij hebben gisteren nog in Geldermalsen gewandeld
    de bloesemtocht ,van het Rodekruis .Was ook prachtig , en mooie bloesem . Maar wat we aan jullie foto s kunnen zien lopen jullie ook door een prachtig gebied . Groetjes Sjeng en Petra.