Naar Covilhã 19km

13 april 2019 - Covilhã, Portugal

Vanmorgen om 8 uur vertrokken. Het was nog frisjes, zeker voor ons in de korte broek. In het eerste plaatsje Alcaria konden we onze waterflessen aan een bron vullen. Daarmee bezig kwam er een enthousiaste man een café uit , hij wilde ons trakteren op koffie. Of hij ons zielig vond ....twee oude pelgrims😄. Even gezellig gekletst en daarna weer verder omhoog. Niet zo steil als gisteren, vandaag was het van 400 meter naar 700 meter. Ergens vroegen we een man; isdit de weg naar Covilhã? Hij zei ja maar pakte een blocnote en tekende de weg, het was altijd rechtdoor maar we kwamen langs een huis met honden ( om uit te  leggen wat hij bedoelde zei hij woefwoef, dat was lachen!) De tekening klopte trouwens wel. Toen we in Covilhã aan kwamen hebben we lang moeten zoeken naar het hotel. Maps.me en Google maps waren van slag. Of dat kwam door de vele bochten en plateaus. Maar we zitten nu in het hotel, we gaan dadelijk het stadje in waar vandaag studentenfeest is. Daar treden groepen studenten op in cafe’s die folklore liederen zingen.

1. Elly peters:
    13 april 2019
    Hoi ria Henk lekker weertje bij jullie hier hebben we sneeuw buien jullie worden lekker verwend met koffie vriendelijke mensen daar vanavond een folkloren avond wat gezellig hoppa hoppa morgen weer een leuke wandeldag zing je maar en Mien rechter bein en Mien linker bein die loape al Joare neave ein fijne dag murge adios amigo
  2. Ger Lenssen:
    Hoi Henk en Ria,
    Lekker aan de koffie, dat doet een mens goed. Zo zie je maar weer, ze hebben het voor de pelgrims goed voor mekaar. Tja en dan zou ik zeggen: gank vanaovunjd nao de fiestas studentos en zing lekker met. Proost alvast en neet aan morge dinke. Det kump waal as geur in bed duik. succes verder.
  3. Tila:
    13 april 2019
    Hoi ria&Henk.dat was een goede dag en nu nu boffen jullie.op zaterdagavond folkloremuziek van studenten in de café,s.ikzou er graag bij willen zijn...voor jullie een gezellige portugeese avond..!!!!
    neet te laat en neet te zaat..liefs tila
  4. KH Hoving:
    13 april 2019
    Hoi Ria enHenk lekker weertje daar en een mooie omgeving.
    Vanavond nog een leuk feestje ook de beentjes van de vloer?😊.
    Veel plezier! Groetjes Henk en Sienie
  5. Petra Janssen:
    13 april 2019
    Hallo Henk en Ria ! Zo te zien gaat het jullie goed af .En wat een mooie natuur waar jullie doorheen lopen,heel prachtig. En maak er maar een leuke dansavond van . Veel plezier .Groetjes Sjeng En Petra.
  6. Marjo Simon:
    14 april 2019
    Hoi Ria en Henk
    Gelukkig is Henk weer opgeknapt
    En genieten jullie weer vol op
    Hoop dat jullie hebben genoten van het feestje 🥂🕺💃
    Bewonder jullie energie
    Dikke knuffel Marjo
  7. Marianne:
    14 april 2019
    Onthoud je ook een paar leuke dansjes voor ons? En. Wij zijn begonnen aan de trap te maken!