Guarda 30 km

15 april 2019 - Guarda, Portugal

Vandaag een route van 30 km met een stijging van 500 naar 1000 m. De eerste 10 km waren vlak en dan ging het bergop. We vroegen de hotelier of hij voor die eerste 10 km een taxi wilde bellen. Geen probleem zei hij, ik zal jullie brengen. Zijn vrouw adviseerde echter om ook de beklimming niet te lopen, het zou zeer zwaar zijn en het zou erg gaan onweren. Zodoende bracht de hotelier ons met de auto naar boven. Wat een luxe en wat een lieve mensen! De resterende kilometers liepen we al klimmend maar met prachtige uitzichten. Ook liepen we langs een gebouw met een muur van autobanden, och denk je dan, hier woont een autohandelaar, maar het was bovenop een berg. We hoorden knallen tegen ijzer en zagen 4 politiewagens staan. Toen wisten we het, een oefenschietbaan van de politie. Ik Ria dacht, Ik ga zingen dan horen ze ons en stoppen ze met schieten, stel je voor zo’n kogel komt door de muur😩. Ze hielden inderdaad op maar dat was de bedoeling want even erna reden de politieauto’s ons voorbij. Om 13.00 uur waren we in Guarda in ons hotelletje. En morgen? De weersvoorspellingen zijn somber.⛈

1. Stella en Charles:
    15 april 2019
    Jullie boffen wel met al die lieve mensen die jullie met alles goed helpen.
    Hopelijk krijgen jullie beter weer en niet zo’n hele stijle hellingen.
    Veel loopplezier
  2. Agnes Lamberix:
    15 april 2019
    Is toch fijn, mensen te ontmoeten die met je meedenken!
    Geeft je vleugels!
    Hier scheen wel een zonnetje, maar echt warm was het niet
    Wel een grote bedrijvigheid: Valkenburg en omstreken maken zich op voor de Amstelgoldrace.
    Grote tegenstelling met de rust bij jullie. Geniet ervan, ondanks de temperatuur.
  3. Agi Toth-Varga:
    Hoi Ria en Henk
    De bevolking daar is erg vriendelijk, altijd behulpzaam, ik denk niet dat jullie daar iemand ontmoet hebben die niet vriendelijk was. Gr. en toi-toi
  4. Petra Janssen:
    15 april 2019
    Ria en Henk ! Ik hoop dat jullie mooi weer krijgen en geen somber weer.
    Dat ze zich vergissen van de weer berichten .
    Groetjes Petra en Sjeng.
  5. Birgitte:
    16 april 2019
    Henk, zo te zien ben je weer beter, gelukkig! Erg leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Zo reizen we een beetje mee.