Naar Celorico da Beirra 22.8 km

16 april 2019 - Celorico da Beira, Portugal

We waren al snel het stadje uit en op de camino. We moesten dalen van 1000 naar 500 meter. Dit ging over Romeinse paden ( grote dikke keien), We deden hier ruim twee uur over maar het was een heel mooi pad en we hadden prachtige uitzichten. Beneden ging de weg verder via kleine gehuchtjes. En opeens lag daar midden op de straat een hondje. 🐕Hij kwispelde van blijdschap en heeft ons zeker 2 km. nagelopen. Tot onze  pauzeplek, daar herkende iemand de hond, hij zei dat de hond dat nalopen altijd deed maar de weg terug wel vond. Bij een andere pauzeplek spraken twee gezellige vrouwen Frans met ons, drie consumpties en twee broodjes voor slechts €5.80!  Een man wees ons een kortere weg binnendoor. De laatste kilometers liepen we over asfalt. De zon scheen, het regende niet, wel een frisse wind in de bergen maar een heel mooie wandeldag!🚶‍♂️🚶🏼‍♀️😄

1. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    16 april 2019
    Gelukkig weer een gezellige wandeldag. En nog aardig gezelschap ook.!
    Waar brengen jullie de paasdagen door, midden in het veld of in een gezellig hotelletje?
  2. Elly peters:
    16 april 2019
    Goedenavond ria Henk wat leuk gezelschap van een hondje jullie moeten heel wat door staan lopen over keien met die benen van jullie zit het wel goed het weer gelukkig ook hier wordt het zomers met Pasen schut uch vanavond mer lekker eine op de lamp slaap lekker
  3. Marjo Simon:
    Hoi Ria en Henk
    Jullie treffen niet alleen aardige mensen
    Maar ook een gezelschapshondje
    Zo leuk jullie belevenissen te lezen en foto’s te zien
    En knap wat er gepresteerd word 👌
    Groetjes Marjo
  4. KH Hoving:
    Dag Ria enHenk
    Een fijne wandeldag en prettig gezelschap zo'n dag kan dan niet meer stuk.
    Groetjes Henk en Sienie
  5. Mieke Jeurissen:
    16 april 2019
    Nou nu even een reactie van mij. Je weet wel,Herman van Mieke. Jouw camino werkt aanstekelijk, want morgen was ik van plan ook de Limburgse camino te gaan, waar ik dan, op de plaats van bestemming een kaarsje voor jullie zal opsteken. Dit zal jullie dezelfde kracht brengen, als jullie kaarsje voor mij.
    Veel groetjes van mij, en van pater Karel.
    Herman
    Je voor mij.
  6. Tila:
    16 april 2019
    Hoi ria&Henk.mooie wandeling ondanks de keien.met mooi weer..zon.zefs ""hoofddeksel""nodig.dat hondje was een verrassing..i.p.v. caminogangers..jammer dat jullie die nauwelijks tegenkomen.ik herinner me nog al die fijne verhalen over de pelgrims uit zoveel verschillende landen v.d.andere CAMINO,s .maar de Portugezen zijn super vriendelijk....voor 20 april..Pasen zou ik al vroeg een gezellig hotel bespreken in een mooie stad(je).welterusten en voor morgen gezond weer op en veel wandelplezier..ria.morgen wordt het voor mij weer #denken aan een beker minder# hoppa hoppa.grt.tila
  7. Petra Janssen:
    Hallo Henk en Ria !
    Henk dat hoofddeksel staat je goed. En een leuke wandel vriend hebben jullie. ( hond )
    Fijne Paasdagen en veel wandel plezier . Groetjes Sjeng en Petra.
  8. Agnes Lamberix:
    16 april 2019
    Wat een top dag weer vandaag.
    Charmant Henk, dat hoofddoekje!!
  9. Marianne:
    17 april 2019
    Fijn dat jullie zo een leuke dag hadden snoep lekker van da paas eitjes met pasen en wij hebben ondertussen de trap in ons huis dus we kunnen nu weer berg op en berg af oefenen!
  10. Tila:
    17 april 2019
    Ria..foutje voor zondag pasen..
    ha.ha.NIET 20 april.maar 21 april..een leuke stad en goed hotel reserveren..liefs tila