Fundão 19 km

12 april 2019 - Fundão, Portugal

Omdat er weer geen overnachtingsmogelijkheden waren, besloten we ongeveer 35 km met de trein te reizen naar het mooie bergplaatsje Castelo Novo. Prijs voor het treinkaartje €1,60 per persoon. Om te controleren dat we ook werkelijk 65 plussers waren, moesten we wel onze passen laten zien. (Blijkbaar zien we er nog jong uit😄😄) We hadden tijd genoeg want onze trein vertrok om 9.50 uur. Toen we op het perron stonden te wachten wilde Ria naar de toilet en ze vroeg aan een vrouw die de stoep aan het vegen was, waar de wc was. Maar die verstond niets, toilet? Ook niet, de señora’s? Toen ging Ria door de knieën  en zei ppsss, ppsss, en dat begreep ze meteen😄😄😄.Vanaf het station was het nog een uur lopen naar Castelo Novo, een werkelijk prachtig oud bergdorpje. Vanaf hier moesten we van 600 meter naar 1000 meter klimmen. We hadden er 3 uur voor nodig, pfffff, maar de beloning was er naar! Geweldige vergezichten tracteerden ons. Hierna ging het bergaf en om 17.00uur arriveerden we in ons hotel. We waren doodmoe maar wel voldaan. Ook met Henk gaat het weer de goede kant op. Voor morgen hebben we al een slaapplek gereserveerd, nu nog een hapje eten en op tijd naar bed.

1. Mieke Jeurissen:
    Ria en Henk,
    Eindelijk weer een verhaal om blij van te worden, en jullie zien er op de foto’s, stralend uit, en de temperatuur is zoals jullie hem wensen,😎 gezien de kledij.
    Top.
    De komende tijd ziet er weer heel wat zonniger 🌞uit, dus alleen maar genieten.🍀
    Lieve groet, Mieke. Herman.
  2. KH Hoving:
    12 april 2019
    Gelukkig de zon schijnt zo te zien op de mooie foto's. En Henk is weer wat opgeknapt. We hopen dat jullie nu wat beter wéér krijgen.Goede reis morgen. 😎groeten Henk en Sienie Hoving to
  3. Agnes Lamberix:
    12 april 2019
    Henk en Ria,mooie foto,s, mooie tekst.
    Als ik jullie zo zie lopen, opgaand in het landschap, geen mensen,
    komt er één woord bij me op: "ZEN "
  4. Joyce:
    Hoi Henk en Ria,
    Wat een heerlijk weertje bij jullie☀️
    Hier is het maar koud brrrr...
    Ik lees jullie verhalen vol bewondering!
    Heel veel succes en plezier gewenst!
    Geniet ze⛰... Groetjes, Joyce en co😘
  5. Petra Janssen:
    12 april 2019
    Hallo Henk en Ria ! Sjeng en ik moesten alle twee lachen , toen je aan die vrouw de uitdrukking zei ,
    PPSSS PPSSS . Toen wist ze direct wat je meende . Heel leuk . Veel wandelplezier en fijn weer .
    Groetjes Petra en Sjeng.
  6. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    13 april 2019
    Zo zie je maar weer, Ria kan zich zich overal redden! Gelukkig wat beter weer en af en toe hulpvaardige mensen. Goede reis verder.
  7. Stella en Charles:
    14 april 2019
    Het is wat als je nodig moet Ria. Maar je kreeg het voor elkaar.
    Jullie kregen wel waar voor je geld. 1.60 voor een treinkaartje.
    Dan ook nog een prachtig uitzicht op de berg. Heel mooi toch
  8. René en Elly:
    15 april 2019
    PSSS PSSSS en door de knieën gaan, ook in Praag wisten 15 jaar geleden al wat dat betekende :)