Naar Nisa 15 km

9 april 2019 - Nisa, Portugal

Wat een lekker bed hadden we vannacht en omdat de route vandaag maar 15 km is doen we rustig aan. Eerst lekker ontbijten met roerei en champignons. En daarna op weg, stromende regen 🌂😖 weer over de N18 volgens ons routeboek 5 km. Opeens zagen we ook weer markering, er stond zelfs camino’s ‘d Portugues op een schild! We hebben begrepen dat de markering plaatselijk geregeld wordt en dat de route van morgen ook gemarkeerd is. Na die 5/6 km gingen we op een veldweg lopen.....heerlijk, het caminogevoel komt dan! Een heel mooi pad totdat we een beek over moesten. Er waren hoge stenen pilaartjes maar sommige stonden scheef en wij moesten daarover! Henk ging en zei ;  wacht dan kom ik terug  om je te helpen maar ik Ria ( de sjietert😄☺️) vond het akelig en koos voor de beek. Nou ja natuurlijk bleven de schoenen niet droog en na enkele meters waden liep het water in mijn schoenen. Maar ja, het was niet anders. Droge kousen aan en gewoon weer verder. Tegen half 2 waren we in Nisa waar we slapen in een nette residencial van signor Louis voor de prijs van €35 incl. ontbijt.

Volgens het weerbericht nog een dag regen en dan....🌞🌞🌞🌞???

até amanhã! ( tot morgen!)🚶‍♂️🚶🏼‍♀️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tila:
    9 april 2019
    Ria en henk.jullie zijn echte pelgrims.soms valt iets tegen en daarna gaat het weer goed,prima zelfs..maar jul.blijven altijd optimistisch..grt aan signor louis...eet en slaap lekker.het weer wordt vast beter.ik gun het jullie.liefs tila
  2. Andre Cannisius:
    9 april 2019
    Jullie treffen het niet met het weer.
    In het zuiden moet het nu toch wel aangenaam zijn qua temperatuur
    Veel succes op de weg naar Spanje
  3. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    9 april 2019
    Zoals het bij echte pelgrims hoort, stevig doorgaan en hopen op betere tijden. Komt goed hoor
  4. Agnes Lamberix:
    9 april 2019
    Vanmiddag ben ik er eens voor gaan zitten en heb al jullie reisverhalen in één keer gelezen.
    Met de kaart van Portugal voor me!
    Het lijkt wel een roman! Ria, ben jij altijd schrijfster en Henk de fotograaf?
    Wat kan het leven eenvoudig zijn, maar zo mooi.
    Ik kijk uit naar de volgende aflevering.
  5. Elly peters:
    9 april 2019
    Over heuvels en rivieren wind gekust en de zon komt nog hopelijk ria Henk jullie klaren het wel morgen weer een fijne wandeldag we volgen jullie iedere dag groetjes adios
  6. Elly peters:
    9 april 2019
    Hallo ria Henk over heuvels en rivieren wind gekust en de zon komt nog we volgen iedere dag jullie belevenissen hou vol kumt good morgen weer een fijne dag groeten uit geleen adios
  7. Stella en Charles:
    9 april 2019
    Ja Ria dan maar natte voeten zonder uit te glijden. Het weer zit jullie niet echt mee. We hopen voor jullie dat het vanaf morgen beter wordt.
    Succes met het lopen van jullie route
  8. KH Hoving:
    9 april 2019
    Dag Ria enHenk een mooi helder beekje zo te zien,met droge sokken aan wandeld het toch wel wat prettiger. Na al die regen is een goede maaltijd en een lekker bed een troost. Hopelijk is het morgen droog.
    Groetjes Henk en Sienie
  9. Patrick&Joyce:
    9 april 2019
    Hoi Henk en Ria, ik heb het weer even bekeken voor de komende dagen en er wordt zon met hier en daar een wolkje verwacht. De temperatuur loopt op naar 21 graden (vrijdag) dus na regen komt .... :-) veel wandelplezier en groetjes van de overbuurtjes!
  10. Marianne:
    9 april 2019
    Nou ja hier gaat het zaterdag sneeuwen! Dus blijf nog maar lekker daar! Zeker.nog een week!
  11. Petra Janssen:
    9 april 2019
    Hallo Henk en Ria ! Wat hebben jullie een pech met het weer .
    Hopelijk morgen zonneschijn en droog . Veel wandel plezier .
    Groetjes uit Roermond Sjeng en Petra .