Naar Alpalhão 18.5 km

8 april 2019 - Alpalhão, Portugal

Gisteren gekeken en gevraagd in het café bij ons slaapadres of zij een slaapplaats wisten naar onze volgende wandelplaats. Helaas zijn deze er niet wel als we €140 wilden betalen per nacht. Dus advies opgevolgd en hotel geboekt in Alpahão. Om 7.00 uur stonden we al bij de bushalte om de bus naar onze startplaats Crato te nemen, om 7.40 uur kwam de bus. In Crato eerst een ontbijtje genuttigd om daarna met goede zin te vertrekken want de zon scheen! Omdat het zoveel geregend heeft de laatste dagen liepen we de eerste 9 km naar Vale do Peso over een asfaltweg. Hier dronken we koffie in een echt “mini” cafeetje. Wel erg vriendelijke mensen en ze maakten een praatje met ons.(‘n beetje Frans en ‘n beetje Spaans) Omdat het vrij goed weer was besloten we nu de camino route te lopen en dat ging buiten verwachting goed. We liepen door prachtige bossen met eucalyptus en kurkeiken bomen en de gele brem bloeide prachtig. Het gaf ons beide een heerlijk gevoel en.....er was markering....ongelooflijk! We hebben een prachtige slaapplaats, de was hangt op het balkon en buiten regent het. We gaan zo het dorp in om sinaasappels, kaasjes en water te kopen. We hebben zelfs al een slaapplaats voor morgen, gereserveerd door de receptioniste van dit hotel. Wij hebben beiden geen verbinding met onze telefoons naar Portugese nummers, we kunnen wel naar  Nederland bellen.

tot morgen🙋🚶🏼‍♀️🚶‍♂️

1. Elly peters:
    8 april 2019
    Hoi pelgrims ria Henk wat prachtig de natuur daar hier zie je veel paarde bloemen ook mooi gelukkig voor jullie breekt de zon door gelukkig een gezellige slaap plaats kaasjes eten zou ik ook wel lusten voor morgen fijne wandel dag groeten ellie Jacques adios
  2. John Pluymakers:
    Klinkt allemaal heel avontuurlijk
  3. Zef en Ria:
    8 april 2019
    Zunj óm de ouge toe te doon in zo’n duur hotel 😴
    Veur mörge weier eine sjoone wanjeldaag zónger raege.
    Groete van ós.
  4. Tila:
    8 april 2019
    Hoi ria&henk.heerlijke verhalen en mooie foto,s.fijn om nu weer een fijn gevoel dag te hebben !!!! en geniet van deze nacht heerlijk in een mooie goede hotelkamer...deze camino is niet druk bezocht,zo krijg je dan minder slaapplaatsen enz.maar jullie in het positieve .hier wordt het weer nu minder mooi,dan zal het bij jullie beter worden.heel veel plezier verder.liefs.tila
  5. Marianne:
    8 april 2019
    Oo fijn dat dan nu toch het zonnetje schijnt! Dan komt de rest ook wel goed!
  6. Marco:
    Good bezig mam en Hendrik
  7. Petra Janssen:
    8 april 2019
    Fijn Ria en Henk dat jullie wat beter weer hebben.
    Jullie zijn kanjers ,als ik dat lees krijg ik ook al weer zin om te lopen.
    Groetjes Petra en Sjeng.