Amendoeira da Serra 20,5 km

30 maart 2019 - Amêndoeira da Serra, Portugal

Om kwart voor 8 waren we op de camino. Bij een cafetaria namen we 2 koffie en 2 broodjes met kaas. Prijs €3,50. Ongelooflijk! Met wat hulp van allerlei mensen lukte het ons om Mertola uit te komen voor onze route naar Amendoeira. Prachtige tocht door mooi landschap, wel veel over asfaltwegen maar dat vonden we nu prima. Om 1 uur waren we ruim halverwege. In een bar dronken we iets en namen een broodje met chorizo. Best lekker. Nu nog 9 km te gaan. Om kwart na 3 kwamen we in Amendoeira de Serra en bij een café riepen de mannen op het terras al naar "Maria". Dat was lachen, want deze vrouw heeft een huisje met slaapplaats voor pelgrims. Maar het hele dorp let op. Wij dronken een pilsje  terwijl de mannen voetbal aan het kijken waren en nieuwsgierig maar toch gezellig met ons deden kletsen. Wij kregen de sleutel van de lege school waarin een gedeelte voor pelgrims was. Er waren twee kamers met stapelbedden en een tweepersoons kamer en die kregen wij. We zijn hier helemaal alleen. Om 19.00uur is het eten klaar in het café.

1. Elly peters:
    30 maart 2019
    Hoi ria Henk wat een mooie tocht zielig dat lammetje op de foto geen groen sprietje te zien gelukkig voor jullie een slaapplaats en lekker eten morgen zondag maar een rustdag nemen wij zitten nu aan de koffie met vlaai bewaar nog wat voor jullie fijne dag morgen en met frisse moed weer verder adi o amigos
  2. Elly peters:
    30 maart 2019
    Hoi pelgrims ria Henk wat een mooie tocht zielig voor dat lammetje geen sprietje groen te zien gelukkig een slaapplaats en lekker eten hier is het 20 graden morgen zondag maar een rustdag nemen fijne zondag en veel plezier adi o amigo
  3. Agi Toth-Varga:
    Hoi Henk en Ria,

Jullie lopen als een trein. nu al aantal km-s gelopen. Loop niet zo snel, want jullie zullen nog eerder klaar zijn dan gepland. Wat ik van begrijp, gaat alles prima. Ik wens jullie een fijne tijd. Groetjes.
  4. Marianne:
    30 maart 2019
    Jullie lopen, en ik behang af peuteren ! Hier is het weer geweldig net zoals bij jullie ! Veel plezier nog en hopelijk nog geen spierpijn! Tot morgen!
  5. Paul:
    Leuk Ria en Henk,
    Weer stevig onderweg en zo te lezen ook weer leuke contacten!
    Slapen in een schooltje....leuk om ook eens gedaan te hebben.
    Fijne route/ bon camino toegewenst
  6. Rina:
    31 maart 2019
    Hakselen, zagen, kloven en stapelen!
    Jullie wandelen!
    Geniet er van .
    Rina
  7. Andre Cannisius:
    31 maart 2019
    Ik lees elke dag jullie bevindingen.
    Veel plezier, gesprekken met de plaatselijke bevolking, genieten van de natuur, en lekker eten voor een schappelijke prijs onderweg en lekker slapen en weer vroeg op om de tocht voort te zetten
  8. Petra Janssen:
    Leuke en mooie foto s .
    Groetjes Petra en Sjeng.
  9. KH Hoving:
    2 april 2019
    Ook wel eens lekker een rustige dag en dan in het stadje wat rond wandelen groeten Henk en Sienie