Cabeca Gorda -Beja 23 + 13 km

31 maart 2019 - Beja, Portugal

Vanmorgen bij de vriendelijke waardin Maria, in Amendoeira de Serra het ontbijt genomen.Wat was het daar gezellig, ze hadden geen wifi , nee wij praten met elkaar, zeiden ze! Heel goed! Na het ontbijt op pad, het was al kwart voor 9 (de zomertijd). Als snel hadden  we de route van de Camino gevonden. Vandaag lopen we door een prachtig National Park. Je komt niemand  tegen, blik op oneindig en lopen maar. Tegen 13uur kwamen we in een gehucht waar een echtpaar een heel klein winkeltje runt. Je weet niet wat je ziet. Enkele mannen zaten er  luid pratend rondom een tafeltje champignons schoon te maken. Wij kregen het tweede tafeltje, dronken iets en kregen brood met kaas en mochten een stuk champignon proeven. Je waant je 50 jaar terug, maar wat zijn deze mensen vriendelijk. Toen we verder gingen begon het te onweren en even later viel de regen met bakken uit de hemel. We moesten nog 9 km tot Cabeca Gorda. Regenkleding aan, en met paraplu verder. Voor ons zagen we zo’n 20 herten over de weg rennen, fantastisch! Waren ze bang van ons of het onweer? Om 4 uur waren we in Cabeca Gorda, maar omdat hier geen slaapplaats is, bestelden we in een bar een taxi. Het is ons gelukt, 23 km gelopen en 13 km met taxi naar ons hotel in Beja. Nu een wasje doen endan weer de route voor morgen bekijken. De route is  mooi maar b.v. gisteren en vandaag niet gemarkeerd.

1. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    31 maart 2019
    Het gaat goed bij jullie zie ik! Iedere dag verrassingen. Ik heb even niet gereageerd omdat mijn enige broer is overleden.
    Succes verder en vol spanning verder.
  2. KH Hoving:
    31 maart 2019
    Zo kom je in allerlei winkeltjes en café 's waar de mensen nog gelukkig kunnen zijn in al ze'n eenvoud. Voor jullie is dat ook mooi om te zien.Fijne wandeling morgen
    Groetjes Sienie Hoving
  3. Petra Janssen:
    31 maart 2019
    Jammer dat jullie vandaag regen hadden.
    Groetjes .
  4. Marianne:
    1 april 2019
    Natuurlijk waren die hetten bang van jullie! Hopelijk schijnt vandaag weer het zonnetje voor jullie!( en ons!)
  5. Agi Toth-Varga:
    Groetjes Henk en Ria,
    Jullie maken wel nog wat mee. Die pipkleine winkeltjes herinneren mij aan vroeger! In Hongarije waren ze ook! Jammer, dat ze verdwenen zijn!
    Groetjes,

Ági