Cuba 21 km

1 april 2019 - Cuba, Portugal

Om 8 uur gingen we op pad. We hadden ongeveer een uur nodig om de stad uit te komen, maar met behulp van google map en onze reisgids lukte het. Op het einde van de stad stonden afbraak huizen waarin Roma's woonden. Bij aankomst hier zagen we 2 Roma's met paard en wagen. Hierna voerde de route door agrarisch gebied en na enkele kilometers bemerkte we dat er markering was. We vroegen aan een mevrouw wat de betekenis was en enthousiast vertelde ze " es camino Santiago". Nu werd het lopen makkelijker en hoefden we niet meer steeds in de reisgids te kijken. Na 12 km kwamen we bij een restaurant waar men voor ons spek met ei bakte. Heerlijk! Nu begon het licht te regenen, maar onze paraplu's gaven genoeg bescherming. Na een heerlijke wandeldag kwamen we om 3 uur  in ons hostal bij niet zo'n vriendelijke mensen. Maar ze doen maar, morgen lopen wij weer lekker verder. Normaal zijn de mensen hier in Portugal meestal erg aardig en behulpzaam.

1. Mieke Jeurissen:
    Hallo Ria en Henk,
    Als jullie onaardige mensen tegenkomen op de camino , dan denken jullie maar aan al die lieve mensen , die hier op jullie blijven wachten, en genieten van jullie reiservaringen .
    Voor morgen weer een gezonde start met veel nieuwe verrassingen en ervaringen.
    Ria, bedankt voor je lieve app.🥂🎂
    Lieve Gr.
    Mieke. Herman
  2. Ria Cuijpers:
    1 april 2019
    Goed bezig Ria en Henk. Morgen weer een fijne wandeldag. Groetjes van Frans en Ria.
  3. Eduard en Hélène:
    Hoi Ria en Henk,
    Door de hectische dagen de afgelopen week heeft, het eventjes geduurd voordat we eraan toekwamen om jullie reisverslagen te lezen. Erg leuk!
    We hopen dat jullie voor de rest nog goed wandelweer hebben (Ria, als je natgeregend bent warmt Henk je 'savonds wel op 😜), en geniet vooral nog de komende tijd!!
  4. Elly peters:
    1 april 2019
    Hoi pelgrims met spek en ei staan jullie weer vast in de schoenen er zijn nog km te gaan of op de kar met paard mee liften we wensen jullie voor morgen een fijne wandel tocht hopelijk goed weer slaap lekker gr ellie Jacques
  5. Elly peters:
    1 april 2019
    Hoi pelgrims ria Henk met spek en ei staan jullie weer vast in de schoenen voor al die km nog die jullie nog voor de boeg hebben op de kar met paard liften is ook een goed idee voor morgen een fijne wandeldag slaap lekker adios amigo
  6. Stella en Charles:
    1 april 2019
    Spek met ei dat geeft de burger zeker moed om verder te lopen.
    Nog heel veel loopplezier
  7. Petra Janssen:
    1 april 2019
    Hallo Henk en Ria , Die mensen wat niet zo aardig deden ,hadden misschien slecht geslapen .
    Of met het verkeerde been uit bed gestapt .
    Heel veel wandel plezier en droog weer .Groetjes Petra en Sjeng.
  8. Marianne:
    2 april 2019
    Als die mensen niet aardig zijn zegt dat meer over hen dan over jullie dus laat ze maar lekker zij hebben er meestal zelf de meeste last van! En.... na regen komt altijd zonneschijn! Dus hopelijk weg met die paraplu en LOPEN MAAR! Doei
  9. Piet en Bertie.:
    Dag Ria en Henk,
    Je moet maar denken dat je geen vriendelijke mensen kunt hebben als er ook geen onvriendelijke zijn.
    Jullie instelling is de goede; ze doen maar, morgen komen we weer vriendelijke mensen tegen. We lezen elke dag jullie verslag met veel genoegen en kunnen ons een goed beeld vormen van jullie belevenissen. Groet uit Sittard.
  10. Paul:
    Hoi Ria en Henk,
    Ik wil er ook "even" uit.....
    Ik kom jullie morgen achterna naar Portugal...:) :) :).
    Bon Camino....
    Groet, Paul.