Viana do Alentejo 24km

2 april 2019 - Viana do Alentejo, Portugal

Vanmorgen om 8 uur vertrokken na eerst een broodje kaas en koffie verorberd te hebben bij de gastvrouw die nu wel vriendelijk was.Het was heel mistig en we moesten de eerste 9km over een weg die om 8/9 uur wel druk was met werkverkeer. Maar ja we letten op😊 Hierna ging de wandeling door een gebied met veel jonge aanplant, olijven en druiven. Halverwege gepauzeerd en hebben we heerlijke kaas en chorizoworst gegeten. We moeten toch weer energie krijgen en onszelf  verwennen. We kwamen ook langs een gehucht, jammer maar in Spanje is dat ook, de jongeren vertrekken naar de steden en de ouderen zijn er op gegeven moment niet meer. Grappig is het met schapen en vandaag met koeien, ze staan op het pad en kijken je nieuwsgierig aan en als je er bent ...rennen ze weg.  Vandaag een kamer gereserveerd die eenvoudig maar goed is behalve het water dat bleef koud 😫 maar ja een pelgrim moet niet teveel verwend worden.De kamer kostte wel maar €30.00 .Morgen is de route 45km naar Evora met tussendoor geen slaapplaatsen. Wel ergens bij een Hollander in een caravan maar daar hebben we niet zo'n zin in. Dus morgen gaan we onszelf proberen te verwennen en dat betekent met de bus naar Evora en daar rustig aan het stadje bekijken.

Groetjes allemaal🚶‍♂️🚶‍♀️

1. Agnes dieteren:
    Geweldig wat jiullie doen
    Ik zou het niet kunnenpetjje af
  2. Elly peters:
    2 april 2019
    Hoi ria en Henk br br een koude douche wel lekker fris leuk die koeien die jullie aanmoedigen neem maar een rustdag morgen busje komt zo ha ha slaap lekker adi o amigo
  3. KH Hoving:
    Oo
  4. KH Hoving:
    2 april 2019
    Ook wel eens lekker een rustige dag en dan in het stadje wat rond wandelen groeten Henk en Sienie
  5. Jet:
    Jet
    Morgen een makkelijke dag.Kunnen de beentjes wat bij komen van al die wandelkilometers.
  6. Marco:
    👍🏻🍻
  7. Marianne:
    2 april 2019
    Strak plan geniet er maar lekker van!!!!( en ik maar stukadoren!😜)
  8. Stella en Charles:
    2 april 2019
    Een rustdag tussendoor is ook goed. Even bijtanken
  9. Tila:
    2 april 2019
    Hoi ria en Henk.. jullie zijn echte pelgrims !!!gelukkig smikkelen jullie lekker en ipv.veel mensen onderweg kijken jullie maar in de ogen van schapen en koeien.alvast trst en morgen een lekkere verwendag...samen..geniet ervan ..liefs tila
  10. Petra Janssen:
    2 april 2019
    Hallo Ria en Henk ! Een dag rust mag ook wel eens ,geniet er maar lekker van.
    Groetjes Sjeng en Petra .