Evoramonte 34 km (16+18 km)

4 april 2019 - Évoramonte, Portugal

Vanmorgen om 8 uur het ontbijt en even later stond de taxi al klaar om ons 16 km verder te brengen. Dit eerste stuk ging over een drukke rijksweg en om hier te lopen is ons gisteren door  Portugezen afgeraden. Gelukkig zijn de taxitarieven hier een stuk lager. Hierna voerde de route door prachtige kurkeiken bossen. Na zo'n 2 uur kwamen we in Azaruja, een klein dorpje waar we koffie dronken met een heerlijke "pastei de Nata", dit zijn heerlijke korstdeeggebakjes met vanille pudding. Hierna ging het weer verder door de kurkeiken bossen. Je hebt geen enkele aanwijzing of je op de goede route zit, maar op "mapsme" konden we zien dat we dichter bij ons doel kwamen. De laatste 5 km moesten we over de N18 lopen maar er was omstreeks die tijd gelukkig niet veel verkeer. Om half 3 arriveerden we in Evoramonte waar we allereerst een warme maaltijd namen. De vrouw van het restaurant moest nu naar een bed en breakfast bellen, het enige overnachtingsadres, om 17.00uur werden we met een auto opgehaald. We slapen bij een Canadees die hier in de middle of nowhere slaapkamers verhuurd. Dus vroeg naar bed vandaag!

Enfin, het is goed en morgen zien we verder.

1. Mevr.M.C.Frielink-Kremers:
    4 april 2019
    Jullie hebben wel een zee van ervaringen . Hoe gaat het met je been Ria, ik zie dat je steun hebt aan de stokken. Morgen weer een dag van verrassingen. Veel plezier . Gr. Ria en Jan
  2. Elly peters:
    4 april 2019
    Hallo wandelaars weer mooie route gelopen door het wonder schone land over heuvels en rivieren hopelijk niet door de zon verbrand hier wordt heerlijk weer dit weekend 18 gr kijk weer uit naar jullie avonturen morgen fijne dag en slaap lekker adios amigo liefs ellie en Jacques natuurlijk
  3. Andre Cannisius:
    Nog "a long way to go"
    Succes op jullie weg door het Iberisch schiereiland.
  4. Petra Janssen:
    4 april 2019
    Hallo Ria en Henk !! Fijn om te horen hoe goed het jullie af gaat.
    Het kurk gebied is heel prachtig .Daar zijn we ook geweest met de camper.
    Veel plezier samen met WANDELEN .Groetjes Petra en Sjeng.
  5. Stella en Charles:
    5 april 2019
    Jullie ontmoeten veel nationaliteiten. Moet je ook veel talen spreken (haha) vooraal als een vroouwtje je vanalles komt vertellen.
    Heel leuk toch.
    Op naar de volgende wandeling.
  6. René en Elly:
    5 april 2019
    Het is weer heerlijk genieten van jullie verhalen en foto's. Genieten jullie van jullie reis, niets moet,

groetjes René en Elly
  7. Arend Jan Van den Berg:
    5 april 2019
    De paden op de lanen in vooruit met flinke pas.Nou die pas zit er wel in zo te zien!
    Als de beentjes het nou maar volhouden.
    Prachtige omgeving en een blauwe lucht.Mijn liefje wat wil je nog meer!
    Groetjes Jet
  8. Brigitte:
    Hallo pap & Ria,
    Zo te lezen, gaat het jullie goed af, top! Leuke verhalen zeg en
    prachtige foto’s; blauwe luchten ☀️ Super, toch!
    Geniet van jullie reis en tot tot
    Groetjes,
    Brigitte & kroost.